کی گفته کسب درآمد از اینترنت آسون هست؟

همین اول بگم که تمام درآمد من از اینترنت میاد. اگر کنجکاو هستید چطوری به صفحه درباره من رجوع کنید.

یکی از کاربردهای کراوات توی ایران القا کردن وضعیت پولداری یا با کلاسی یا خفن بودن هست. زیاد دیدم که توی رویدادهای انگیزشی که ماهیت کسب و کاری هم داره سخنرانان با کراوات و یک میکروفن بی سیم روی صحنه ظاهر میشن و کلی بالا و پایین می پرن و در خصوص راه های میلیونر شدن و کسب درآمد آنچنانی صحبت می کنن. اشاره ای به موفق های بازار می کنن و چند تا جمله هم میگن و با نقل یه داستان بحث رو خاتمه می دن. خیلی ها هم هیجان زده شتابان به سوی وی روانه شده تا رمز موفقیت بیاموزند.

فکر کردین فقط توی ایران اینطوریه؟ نه داداش، توی بلاد کفر و ینگه‌ی دنیا هم از این داستانا هست. منتها چیزهای دیگه‌ای هم هست که این هیجانات رو متعادل کنه. در این مقاله قصد دارم بگم که کسب درآمد از اینترنت آسون نیست.

کسب درآمد نیاز به مهارت داره

اگر بابای پولداری نداشته باشی یا ژن خوب، اونوقت صد در صد ناچاری که یه چیزی بلد باشی تا بتونی ازش کسب درآمد کنی. چطوری توقع داری که وقتی نه خوب بلدی معاشرت کنی، نه مهارتی بلدی از اینترنت کسب درآمد کنی؟ پیش خودت می گی من روزانه زمان زیادی رو توی اینترنت صرف می کنم، کاش ازش کسب درآمد کنم؟

همونطور که تو میخای بدون داشتن مهارت از اینترنت پول دربیاری، صدها هزار نفر دیگه هم همین رویا رو دنبال می کنن. پس فرقی با بقیه نداری و چیزی گیرت نمیاد.

کسب درآمد از اینترنت سخت است.

الگوهای موفقی که تبلیغ می شوند

شنیدن داستان موفقیت دیجی‌کالا، آمازون و اپل و ده ها کسب و کار بزرگ دیگه کافی نیست. خیلی از این بزرگان اصلاً نرفتن دنبال شنیدن داستان موفق و جملات انگیزشی. کسی مانع شما برای موفقیت نیست. اما پیشنهاد می کنم از توهم دوری کنید و پشتکار هوشمندانه رو سرلوحه قرار بدید.

کسب درآمد میلیونی رو به راحتی باور نکن

همه‌ی ما آرزوی کسب درآمدهای بالا با کمترین زحمت رو داریم. اما وقتی کسب درآمد برای همه راحت باشه و این مورد زیاد تبلیغ شه، اونوقت مزیت شما چیه؟ چی باعث میشه بتونی گوی سبقت رو بربایی؟

مبلغین چنین مواردی می دونن مردم دوست دارن از کوتاهترین راه ممکن به ثروت چشمگیری برسن و بر همین اساس با یه تبلیغ پر زرق و برق شما رو فریفته می کنن. یادتون نره کاری که برای همه مقدور باشه و راحت هیچ وقت به سود سرشار نمی رسه.

در همین راستا بخوانید:
راه های کسب درآمد عملی و واقعی از اینترنت
فیلم آموزشی کسب درآمد بر اساس مدل آزادکاری (فریلنسینگ)

فرصت زیاده اما…

اینترنت باعث اتصال سریع و ساده‌ی میلیون ها نفر به هم شده و این یعنی تعداد زیادی مخاطب. تعداد زیاد مخاطب ما رو به سمت تفکر از اینکه چطور میشه از این جماعت پول درآورد سوق میده. تا اینجاش درسته اما یادمون نره که:

  • رقابت در این فضای بیکران بسیار سنگین هست و تو نمی تونی راحت به منفعت برسی
  • هزاران نفر هستن که مثل تو دنبال فرصت و کسب منفعت هستند، پس اگر چیزی بلد نیستی بیخیال
  • رقابت موجود هزینه فعالیت رو بالا می بره، فکر نکن تنهایی و با 500 هزار تومن پول و زدن یه کانال تلگرام موفقیت نزدیکه
  • برای رسیدن به موفقیت باید تیمی کار کنی یا به زودی باید تیم بشی.

در همین راستا بخوانید:
زود شرکت ثبت نکنید!
سری ویدئو آموزشی با عنوان مبانی کار تیمی برای تیم های توسعه
استارتاپ و این صحبت ها کیلویی چند؟ شرحی بر رویدادهای استارتاپی ایران

یعنی واقعاً کسب درآمد از اینترنت شدنی نیست؟

چرا شدنی هست اما به شرطی که:

  • یه مهارتی داشته باشی که بتونی ازش پول دربیاری
  • شروع کنی و انجام بدی و تلاش کنی و دنبال پول مفت نباشی و باورت این باشه که نابرده رنچ گنج میسر نمی شود
  • ساده لوح نباشی و مدام توی همایش های انگیزشی پرسه نزنی
  • اگر ایده ای برای کسب درآمد از اینترنت داری قبلش حتما کتاب تست مامان رو بخون.

6 دیدگاه دربارهٔ «کی گفته کسب درآمد از اینترنت آسون هست؟»

  1. خیلی عالی بود دوست عزیز. بسیار منتظر همچین متنی بودم. (نه برای کپی برداری بلکه برای خنک شدن دل ). از اتفاق ما هم راهکار درآمدی هستیم. اما هیچوقت هیچ سمینار و گفت و شنود و هیچ چیزی… باعث نمیشه که موفق شوید. لطفاً اینقدر الکی هزینه های بیخود نکنید. این دوست عزیزمون. بسیار درست میفرمایند.

  2. ملت شرایط خاص ظهور دیجی‌کالا و اون همه سرمایه‌ای که بهش تزریق شد و خیلی چیزهای دیگه رو کار ندارن. فقط می‌خوان نفری یه دیجی‌کالا بزنن. یا اینکه پیشوند دیجی بذارن و کار تموم شه :))

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *