مرجع رایگان و کامل برنامه MMB

bcoverدر طی 8 سالی که با نرم افزار MMB کار می کنم، احساس می کنم که جزئی از زندگی من شده. چرا که تقريبا هر روز در حال استفاده از MMB هستم. اين باعث شده که من رابطه ی بسيار خوبی با ان برقرار کنم و بتوانم مهارت ها و قابليت های خودم را توسعه دهم. به همين منظور خود را وام دار و مديون جامعه MMB می دانم و همین احساس مرا بر آن داشت تا اقدام به تهيه اين کتاب نمايم.

در حدود 5 سال پیش من برای نوشتن اين کتاب در حدود 11 ماه (جسته و گریخته) وقت صرف کردم و در اين زمان از کمک بسياری ازدوستان خوبم بهره بردم که جا دارد از آنها تشکر کنم. در ابتدا من به قصد چاپ اين اثر اقدام به نوشتن مطالب کردم، اما به لحاظ مشکلات بسيار و فراز و نشيب های بسياری که پشت سر گذاشتم ، تصميم گرفتم تا آن را به صورت کتاب الکترونيکی تقديم علاقه مندان نمايم.

در اين مرجع سعی شده است تا نياز غالب مخاطبان برآورده شود و با ارائه مطالب ساده و پيشرفته در کنار هم به نياز مخاطبان پاسخ گفته شده است. نوشته ای را که پيش روی خود داريد به عنوان مرجعی کامل برای برنامه مولتی مديا بيلدر محسوب می شود. کمتر کسی است که در عرصه مولتی مديا فعاليت داشته باشد و نام اين برنامه را نشنيده باشد و يا با آن کارنکرده باشد، لذا با توجه به اين مطلب و نياز روز افزون مخاطبان (که ميتوان پرسش های مکرر آنان در اينترنت را گواهی بر اين مطلب دانست) بر ان شدم تا مرجعی کامل به زبان فارسی برای اين برنامه مفيد تهيه کنم. در اين نوشته مطالب پيشرفته از قبيل برنامه نويسی به گونه ای کاملا ساده بيان شده است و پس از پايان مطالع مطلب از جانب مخاطبان می توان از آنان انتظار توليد هر گونه محصول چند رسانه ای را داشت.

MMB (مولتي ميديا بيلدر، به اختصار MMB) نرم افزاريست جهت طراحي و توليد برنامه هاي چند رسانه اي كه مبتني بر سيستم عامل ويندوز مي باشد.اگر تا به حال توسط زبان هاي برنامه نويسي ديگري اقدام به توليد نرم افزارهاي چند رسانه اي كرده باشيد،حتما مي دانيد كه مراحل نسبتا پيچيده اي را بايد بپيماييد تا به نتيجه مطلوب برسيد.وحتما در حين كار آرزو كرده ايد كه كاش مي شد راه حل تازه تر وآسان تري را يافت.اما بايد بگويم كه راه حل هم اكنون پيش روي شماست و آن چيزي نيست جز MMB،نرم افزاري كوچك با قابليت هاي بزرگ كه كليه ابزارهاي مورد نياز توليد برنامه هاي چند رسانه اي را در اختيار شما قرار مي دهد.با گذشت زمان و كار با اين برنامه خواهيد فهميد كه به آن علاقه مند شديدو علل آن هم در سادگي كار با MMB و قدرتمندي آن نهفته است.

چه کساني بايد اين کتاب را بخوانند؟

کتاب حاضر براي کساني است که هيچ تجربه اي در ساختن نرم افزارهاي چند رسانه اي ندارند.البته کاربران حرفه اي نيز مي توانند به جمع خوانندگان اين کتاب بپيوندند ، چرا که راهي جديد رابراي توليد برنامه هاي مورد نظر خود خواهند يافت.اين کتاب به عنوان مرجعي براي برنامه MMB به حساب مي آيد.اين کتاب ابتدا بر روي اصول اوليه متمرکز مي شود و سپس به سراغ مباحث پيشرفته از جمله Plug-In ها مي رود .حداقل معلوماتي که براي شروع کار با MMB مورد نياز است ، آشنايي با سيستم عامل ويندوزمي باشد.

نحوه ارائه مطالب

در این مرجع سعی شده است تا نیاز غالب مخاطبان برآورده شود و با ارائه مطالب ساده و پیشرفته در کنار هم به نیاز مخاطبان پاسخ گفته شده است. نوشته ای را که پیش روی خود دارید به عنوان مرجعی کامل برای برنامه مولتی مدیا بیلدر محسوب می شود. کمتر کسی است که در عرصه مولتی مدیا فعالیت داشته باشد و نام این برنامه را نشنیده باشد و یا با آن کارنکرده باشد، لذا با توجه به این مطلب و نیاز روز افزون مخاطبان (که میتوان پرسش های مکرر آنان در اینترنت را گواهی بر این مطلب دانست) بر ان شدم تا مرجعی کامل به زبان فارسی برای این برنامه مفید تهیه کنم.می توان ادعا نمود که در این مرجع از ذکر هیچ مطلبی چشم پوشی نشده است. در این نوشته مطالب پیشرفته از قبیل برنامه نویسی به گونه ای کاملا ساده بیان شده است و پس از پایان مطالع مطلب از جانب مخاطبان می توان از آنان انتظار تواید هر گونه محصول چند رسانه ای را داشت.

این مرجع در ابتدا با معرفی برنامه MMB آغاز می شود و در ادامه برای آشنایی بیشتر خوانندگان خود آموزی قرار داده شده است. در ادامه به تدریج رابط کاربر برنامه مورد بررسی قرار گرفته است. پس از آن در فصلی مفصل مفاهیم برنامه نویسی و پیشرفته تر این برنامه بیان شده است. در این بخش مطالب به همراه مثال های متعددی ارائه شده است. در بخش بعدی برای پاسخگویی به نیاز کاربران حرفه ای طریقه استفاده از Plug-In های این برنامه به همراه آموزش چند Plug-In قدرتمند این برنامه آمده است. به جرات می توان گفت که تا کنون هیچ مطلبی در این رابطه به زبان فارسی برای مخاطبان ارائه نشده است. به عنوان نمونه به جهت معرفی قدرت این برنامه به ذکر چند قابلیت PlugIn ها اشاره می شود:

  • توانایی کار با Registry ویندوز
  • توانایی ارتباط با SQL Server  و دیتابیس SQLite
  • توانایی استفاده از پایگاه داده Access
  • توانایی فراخوانی فایل های DLL و کار با توابع API
  • توانایی کامل در پخش فایل های صوتی تصویری به همراه ارائه سایر قابلیت های مربوطه
  • توانایی کامل در تولید Slideshow
  • توانایی استفاده از برخی از قابلیت های پروتکل TCP/IP
  • توانایی کامل در کار با رشته ها ( String)
  • توانایی تولید منو های ویندوزی و سایر مطالب مربوطه
  • توانایی استفاده از تکنولوژی Zip
  • حمایت از زبان اسکریپتی LUA
  • قابلیت فراخوانی فایل های RTF به همراه سایر توابع مورد نیاز
  • و ده ها قابلیت دیگر…

نهایتا حاصل کار رو در 292 صفحه سایز A4 به صورت کتاب الکترونیکی PDF  و به صورت رایگان با حفظ حقوق مولف تقدیم دوستان می کنم. دوستان توجه کنید که اگر کسی خواست این کتاب رو منتشر کنه باید به همین جا لینک بده و عرضه اون روی سرورهای دیگه به غیر اون چیزی که اینجا ارائه شده از نظر بنده مجاز نیست.

Click to Download

دانلود از سرور دوم

http://www.box.net/shared/fv9f1k9g74

62 دیدگاه دربارهٔ «مرجع رایگان و کامل برنامه MMB»

  1. یاد گرفتن کامل MMB توی برنامه هام بوده، حتماً از این آموزش استفاده می کنم. خسته نباشی.

  2. سلام دوست عزیز
    بنده سوالی در همین مورد داشتم:
    من دنبال کدی میگردم تا تا محتویات مختلف سی دی رو browse کنه
    مثلا در یک سی دی 5 فولدر مختلف هست و می خوایم با کلیک رو هر گزینه یک فولدر از سی دی باز بشه ، لطفا راهنماییم کنید

  3. ممنون دوست عزیز
    silvercover این کارت بینظیر بود

    همیشه از تجربه شما تو فروم مجید آنلاین استفاده کردم البته 4 سال پیش
    و همچنان مطالب سایت شما رو پیگیری میکنم

    شاد و موفق باشین

    من سایت شما رو لینک کردم تو بخش friends سایتم

    دوست داشتی لینکم کن

  4. سلام

    ممنون از اين كاري كه انجام داديد. مطمئن باشيد كه نتيجه اين كار خيرتون در بهترين زمان و در بهترين حالت به شما بر مي گرده. براي من كه بسيار مفيد بود

    1. منظور از رایگان کتاب الکترونیکی رایگانی هست که به عنوان مرجع و راهنمای استفاده برنامه MMB برای شما اینجا قرار داده شده.

  5. کجا قرار داده شده؟ من Free user رو که کلیک می کنم اجازه نمی ده و یکی دیگه هم که پولیه؟ (Permium) تو روخدا من این کتابو خیلی لازم دارم. کمک!!!

  6. اقا نمی دونی چرا نزدیک 4 ساله نسخه جدیدش نیومده؟ پروژش متوقف شده؟
    لطفا بیاین وبلاگم جواب رو بدین خیلی ممنون میشم

  7. دوست عزیز از زهمتی که کشیدی ممنون
    من خودم هم مثه شما قیدیما خیلی باش کار می کردم و دقیفا حس شما را داشتم و خیلی خوشحال شدم یک توی ایران از این کار ها می بینم
    پیشنهاد می کنم حتما چاپش کن چون استقبال زیادی ازش می شه

    موفق و سربلند باشی

  8. سعید از همدان

    آقا هیچ جوری نمیشه ارزش این جور کارها رو بیان کرد. فقط ازتون تشکر میکنیم و امیدواریم به هرچی که میخواین برسین.
    یا حق

  9. سلام دوست عزیز بابت این آموزش ازت تشکر می کنم وامیدوارم همیشه موفق باشی .

    کــــــــــــــارت عـــــــــــــالـــــــــــــــی بـــــــــــــــود .

  10. انشاءالله خداوند شما را برای اسلام و مسلمین حفظ کند .
    با تشکر فراوان و آرزوی موفقیت برای شما

  11. سلام

    لینک دانلود خرابه.. لطفا درست کنید و به اینجانب از طریق ایمیل اطلاع بدید تا دانلود کنم.. متشکر

  12. دوست عزیز با تشکر.
    هفت سالی هست که با این برنامه کار میکنم و شاید مثل شما تجربیات خوبی داشته باشم. البته کار شما واقعا بی نظیر بود. من هم در حال ترجمه راهنمای این برنامه هستم. متاسفانه با وجود تعداد کاربران زیاد این برنامه مرجعی برای این برنامه وجود نداشت و کاربران هم با یکدیگر رابطه ندارند تا تجربیاتشان را به یکدیگر منتقل کنند. پیشنهاد میکنم در صورت تمایل برای انتقال تجربیات سایتی راه اندازی کنیم تا همه بتوانند از این برنامه استفاده نمایند. تماس بگیرید. تشکر.

  13. ممنون از این که تجربیات خودتو در اختیار بقیه گذاشتی واقعا لطف کردید
    بازم ممنون

    امیدوارم موفق باشید
    ببخشید نرم افزارشو نتونستم دانلود کنم شما میدونید چیکار کنم؟

  14. salam…man mikhastam ye menu ghavi baraye cd amoozeshi tarahi konam be nazare shoma mmb in ghabeliat ro dare?chejoori mishe tarahi kard linke amooozeshi baraye inkar darinn ….mamnooon

  15. بازتاب: کتاب راهنمای برپاسازی وردپرس چندکاربره به زبان فارسی « وبلاگ سیلورکاور

  16. سلام من یک برنامه چند رسانه ای آماده کردم می خواستم که یک فیلم ابتدا با شروع برنامه نمایش داده شود ولی هر کاری می کنم نمی شود راستش اولین بارم هم هست با این نرم افزار کار می کنم لطفا کمکم کنید ممنون
    منتظر ایمیل شما هستم

  17. من فعلا نمیتونم روی این نرم افزار و آموزش شما کار کنم ولی نتونستم کامنت نزارم!
    انتقال تجربه ها خیلی با ارزشه و من هم بنوبه خودم سپاسگزارم.

  18. بازتاب: کتاب خودآموز طراحی وب به صورت عملی به زبان فارسی و رایگان « وبلاگ سیلورکاور

  19. بســـــــــــیار بســـــــــــیار سپاسگزارم از شما
    و
    تشکر فراوان بابت صرف وقت و تهیه ی این آموزش

    ===============================
    فقط جهت اطلاع:
    لینک مربوط به رپیدشیر حذف شده

    لینک مربوط به box.net هم من نتونستم باز کنم (اما با “وی P ان” باز شد و دانلود کردم)

  20. سلام چرا هرکار میکنم دانلود نمیشه من برا پروژم بهش احتیاج دارم میشه بفرستید ب ایمیلم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *