فاکتور رو به نام کی بنویسم؟

پول دست ماست و در آستانه تحویل اون به فروشنده هستیم تا کالا رو به ما تقدیم کنه. فروشنده با خوشحالی و در حالیکه داره فاکتور رو پر می کنه می پرسه فاکتور رو به نام کی یا کجا بنویسم؟

– به نام خزانه همایونی بنویسید.

+ یه نام کی؟!

هیچی بابا، اصلا من منظورم این نیست که در رابطه با خرید صحبت کنم، من این بار میخام از اهمیت صدور فاکتور برای مشتریان صحبت کنم. خصوصا در عرصه آزاد کاری و مشتریان راه دور. بله دوستان این بار میخام یکی از ترفند های ساده و در عین حال حرفه ای دنیای آزاد کاری رو که باعث افزایش رضایت مشتری میشه رو خدمت شما یادآوری کنم.

اگر شما جز دسته آزادکاران (Freelancer) هستین و برای مشتریان راه دوری کار می کنید بسیار خوب خواهد بود که صورت حساب رو به صورت شکیل و حرفه ای در قامت یک فاکتور برای مشتری ایمیل یا فکس کنید. اگر این کار رو می کنید که احسنت، اما اگر این کار رو نمی کنید توصیه می کنم از برنامه های صدور فاکتور آنلاین و آفلاین برای این کار استفاده کنید.

یکی از این نرم افزارهای صدور فاکتور، اسمش محسن هست که بر روی سیستم عامل ویندوز اجرا میشه و دارای رابط کاربری فارسی هم هست. شما می تونید با دانلود این نرم افزار و استفاده از اون سطح کیفی خدماتتون رو یه پله ارتقا بدین و به مشتری نشون بدین که یه مجری حرفه ای هستین. گذشته از این پیگیری طلب ها و وصول اون ها هم با آرشیو کردن این فاکتور ها بسیار ساده تر خواهد بود.

نمایی از برنامه صدور فاکتور محسن که از سایت p30download دزدیدم!

اون ور آب، آزادکار ها بیشتر عادت دارن از سرویس های آنلاین صدور فاکتور استفاده کنن که اکثرشون هم خوش دست هستند و در دو حالت رایگان (با محدودیت) و غیر رایگان ارائه میشن. اون ها هم مثل شما به اهمیت ارتباطات حرفه ای با مشتری به خوبی پی بردن. پس چرا من پی نبرم؟  البته من سرویس تحت وب صدور فاکتور ایرانی رو سراغ ندارم. اگر شما دارین خوشحال می شم که به من هم معرفی کنید.

برای دانلود برنامه صدور فاکتور محسن از سایت پی سی دانلود کلیک کنید
برای رفتن به سایت رسمی این برنامه کلیک کنید
برای بازدید از یک سایت صدور فاکتور رایگان خارجی کلیک کنید

3 دیدگاه دربارهٔ «فاکتور رو به نام کی بنویسم؟»

  1. نمی دونم این روش رو برای کلاس کاری بیان کردید یا موارد دیگر.
    اما باید مسائل حقوقی فاکتور دادن رو در نظر داشته باشید.مخصوصا به ارگان های دولتی و شرکت های که دفاتر محکم و دقیق مالیاتی دارند.
    از اونجا که دولت محترم فقط به فکر گرفتن پول از مردم هست و از طرفی که سازمان های مالی مجهز به بانک های اطلاعاتی کاملی شده اند. لذا اگر اسم صادر کننده فاکتور به اداره مالیات یا بیمه برسه می تونه فردا که کارتون به اون اورگان ها خوردحالتون رو بگیرند.
    البته اداره مالیاتی رو قیمت فاکتور حساس هست. اما در قرار دادها شدیدا مواظب باشید.

    1. خیر این مطلب رو برای کلاس ننوشتم. خود بنده طی چند سال آزادکاری بیش از 90 درصد مشتریانم از بین افراد و اشخصاص خصوصی بود و صدور فاکتور برای اونها پیامد مالیاتی نداشت. گذشته از اون اشکالی نداره که برای برخی از موارد قابل توجه رویه استاندارد رو طی کرد و مالیات هم داد.

      آزادکاری مورد بحث من فارغ از روال های مرسوم توی ایران هست که افراد و شرکت ها همیشه چشم انتظار پروژه های دولتی و سنگین و … هستند.

      1. افراد و اشخاص خصوصی جز گروه حقیقی محسوب می شوند،مشخص هست که سروکاری با مالیات و این حرفا ندارند.
        اما شرکت ها و سایر مشاغل حقوقی هستند. و اگر دفتر مالیاتی داشته باشند. تموم فاکتور هاشون که جز سرفصل هزینه هستند، باید فاکتور رسمی (رعایت موارد مورد نیاز اداره مالیاتی ) رو به اداره مالیاتی تحویل بدن.

        تا الان من هم هیچ مشکلی در این مورد نداشتم. اما از این به بعد باید رعایت کرد. چون هر فاکتوری که از من به دارایی فریستاده بشه. برای دارایی باید طرف فاکتور و صادر کننده فاکتور مشخص باشه. اینجاست که یا اون شرکت رو به فاکتور سازی متهم می کنند یا برای شما یک پروفایل ایجاد میکنند. فردا که کارتون خورد به این ادارات. یک لیست میزارند جلوتون و مالیات طلب می کنند.

        اما هدف من از بیان این نکته که مراقب مالیات باشید. دور زدن یا ندادن مالیات نیست و نبوده. هدف من این بود که توجه داشته باشیم که اگر مالیات به فاکتور ما میخوره، حتما روی هزینه هامون اضافه کنیم .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *