وردپرسی دلپذیرتر با Admin Toolbar Bookmarklet

محبوبیت  سیستم مدیریت محتوی وردپرس به دلایل ویژگی های منحصر به فردی هست که این سیستم در بطنش داره. از لذت توسعه اون گرفته تا برآورده کردن نیاز کاربران مبتدی ا و حرفه ای، این سیستم سراسر جذاب و پویا و به اعتقاد من استاندارد هست. این بار من قصد دارم تا یکی از کشفیاتم خودم رو در حین وبگردی به شما همراهان معرفی کنم. اون چیزی نیست جز Admin Toolbar Bookmarklet.

کار این Bookmarklet، همون طور که از نامش پیداست ایجاد یک نوار ابزار زیبا و کارا برای دسترسی سریع به بخش های مختلف پنل مدیریت وردپرس هست. در بطن این Bookmarklet چند خط کد جاوا اسکریپت هست که بر اساس فریم ورک jQuery نوشته شده و نهایتا همانند تصویر می تونه با جا خوش کردن بر روی نوار بوکمارک مرور گر شما و به هنگام کلیک شدن یک نوار ابزار سریع رو به نمایش در بیاره که بسیار کارا و مفید هست. لا اقل برای من که این طور هست. توصیه می کنم حتما یه بار تستش کنید.

تصویر از سایت weblogtoolscollection.com
تصویر از سایت weblogtoolscollection.com

برای استفاده از این Bookmarklet تنها کافی هست که (مشابه تصویربالا) پیوند زیر رو با موس به بخش بوکمارک مرورگر خودتون بکشید و رهاش کنید. بدین ترتیب با کلیک بر روی اون نوار ابزار مورد بحث نمایان خواهد شد و باز با یک کلیک بر روی این Bookmarklet، محو خواهد شد. قابل ذکر هست که فایل جاوا اسکریپت این Bookmarklet بر روی سرور سازنده اون میزبانی میشه و شما می تونین از لینکی که در ادامه میاد اون رو دانلود و سفارشی سازی کنید. یکی از نکات مهم دیگه در استفاده از این نوار ابزار سفارسی سازی اون برای سایت شخصی شماست. این کار به سادگی قابل انجام هست؛ کافیه که از سرس جاوا اسکریپت به محل فایل شیوه نامه اون دسترسی پیدا کنید و شمایلش رو بر اساس سلیقه خودتون  ویرایش کنید. از سوی دیگه برای اینکه به این ابزار بگید که سایت شما چی هست، می بایست سرس جاوا اسکریپت رو باز کنید و عبارت /wp-admin/ رو هر کجا که دیدید با این جایگزین کنید:

/http://www.yoursite.com/wp-admin

در عبارت بالا بدیهی هست که باید آدرس سایت خودتون رو درج کنید. ضمنا این کار و می تونید با ابزار Replace ویراستار ها به سادگی صورت بدید. در نهایت برای استفاده کافیه که این فایل رو جایی آپلود کنید و آدرسش رو در لینک دومی (آزمایشی) که در زیر ارائه شده اعمال کنید و به نوار بوکمارک خودتون بکشید.

البته نا گفته نماند که اگر هم قصد دستکاری فایل ها رو بنا به اون چیزی که عرض شد ندارید، این Bookmarklet تنها در صورت کار خواهد کرد که خودتون دستی داخل پنل مدیریت وردپرستون برید تا این ابزار بتونه خودش بر اساس آدرس جاری در نوار آدرس مرورگر محل دقیق رو پیدا کنه.

دانلود سرس جاوا اسکریپت این Admin Toolbar Bookmarklet

محل نمونه در سایت سازنده
محل نمونه در سایت سازنده

لینک آزمایشی جهت کشیدن توسط موس و انداختن در نوار بوکمارک مرورگردر سایت سازنده

سایت سازنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *