مردم از تنهایی آخه!

تنهایی خیلی بده. حالا به هر نوعی و هر جایی میخواد باشه. منظورم از تنهایی این هست که یه مدت نسبتا طولانی تنها باشید و هیچ شخص  و یا اشخصاص خاصی خارج از حیطه کاری با شما ارتباط نزدیک نداشته باشه. اونوقت هست که دلتنگی و کمی بی انگیزگی به همراه بی رمقی سراغ آزاد کار بیچاره میاد و کچلش میکنه!

آزاد کاری این روز ها به کمک رسانه هایی مثل اینترنت و تلفن نمود پیدا کرده و تصور کردنش بدون این ضروریات غیر ممکن هست. همین ابزارها و عناصر ارتباطی در صورتی که برای مدتی به دلایلی قطع بشن و یا در دسترس نباشن، این احساس رو به آزاد کار القا میکنن که از دنیا و سایرین جدا شده و بی خبر مونده. مثل کسی که در یک جزیره متروکه وسط اقیانوس گیر افتاده باشه.

2

برخی موقع ها این قطع شدن اتصال به کار آزاد کار لطمه وارد می کنند و برخی اوقات باعث تالم های روحی میشن که بسیار مضر هست در حال دوم و بازدهی رو به شدت پایین میاره. باید مهارت غلبه بر مشکلات ناشی از چنین مشکلاتی رو داشته باشیم و تا حد امکان در برابر چنین حادثه های مصون باشیم که البته همیشه اینطور نیست.بالاخره ما موجوداتی اجتماعی هستیم و هنوز رسانه ایی همچون اینترنت با اون ججم وسیع ارتباطی و ابزارهای مجازی نوین جایگزین تمام عیاری برای رفتارهای زنده اجتماعی نیست.

چند توصیه حاصل از تجربه شخصی برای پیشگیری:

  • سعی کنید دوست یا دوستان صمیمی خودتون رو همیشه در کنار خودتون داشته باشید و رابطه دوستی رو پایدار نگه دارید.
  • شما نیاز دارید که به طور پیوسته و منظم از منزل خارج بشید و به تفریح و تنفس بپردازید.
  • اعتیاد به اینترنت به مرور زمان باعث کاهش بازدهی و عدم تمرکز خواهد شد. باید راهی برای غلبه بر این اعتیاد پیدا کنید.
  • در امور خانه و کمک به سایر اعضای خانواده ( همچون خرید منزل) همکاری کنید تا کمی تنوع وارد روند یکنواخت شما شود.
  • ورزش و تفریحات ورزشی بدون شک باعث افزایش نشاط و بازدهی خواهد شد. ( خدا رو شکر که من هر هفته فوتبالم به راه هست و گرنه دق میکردم (: )
  • باز هم همانند نوشته های قبلی تاکید میکنم که عوامل گفته شده رو به هیچ وجه ساده از کنارش رد نشین و خودتون رو متمایز ندونین. اینها حاصل از راه رفته شده بنده و سایرین هستند. پس با خودمون کمی بیشتر فکر کنیم.

2 دیدگاه دربارهٔ «مردم از تنهایی آخه!»

  1. دیدیدنگ …..

    خوب میشه mk بازی کرد . کارتون نگاه کرد . سینما رفت . مزدواج کرد .
    خوب بالاخره آزاد کاری یعنی آزاد بودن و استفاده از مزایای آزادی . نه مثل ما که نفس هم نمیتونیم بکشیم از صبح تا شب ….سر کار و یکنواختی ….

  2. تنهایی سخته ولی من آرزومه چند ماهی تنها باشم و هیچ انسانی رو نبینم!
    ما از اینور افتادیم و شما از اونور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *