یک دیالوگ، کمی اندیشه و تامل

اخیرا با پرسش یکی از کاربران در یکی از محافل اینترنتی گفته هایی مطرح شد که خواستم شما هم خواننده آن باشید و اگر مایل بودید نظر خودتون رو هم بنویسید.

نخودی گفت:

سلام…

1- دوستان در مورد پروژه های ام ام بی چطوری قیمت میدن؟ چه معیارهایی داره؟

2- من یه سری دانشجو داشتم برای پروژه آخر ترمشون باید یکی از درسهای خودشونو cd آموزشی درست میکردن…
من هم به اونا یاد دادم هم تو اتمام پروژه بهشون کمک کردم (کار اونام فقط ضبط ویدیوهایی آموزشی و طراحی محیط بود)
کار برنامه نویسیش هم با من بود.

splinter cell گفت:

به نظر من برای دو قشر از جامعه همیشه باید دست پایین گرفت یکی سربازها و یکی دانشجوها! چون هر دو در موقعیت تقریبا ً خاصی قراردارند و محتاج کمک و یاری جامعه هستند و همه ما (مردها)به نوعی لااقل یکی رو تجربه کرده یا خواهیم کرد و توی اون شرایط هم همین توقع رو از جامعه داریم.
پس شما هم به نظر من در این مورد خاص زیاد نگران کم و زیاد قیمت نباش!و سر ادارات و شرکتهای خصوصی جبران کن!
البته این نظر شخص بنده است و هیچ الزامی به درست بودنش نیست.یا حق!

40-45 (پروژه همراه آموزش) خوبه یا نه؟

نخودی در ادامه گفت:

مرسی دوست عزیز بابت نظرت…
من رو کم و زیاد بودنش مشکل ندارم نمیدونم چی بگم که عادلانه باشه..نه حق من و مه حق اونا ضایع شه؟

سامان نوشت:

سلام
دوست عزيز ، ببين بستگي به پروژه داره…براي مثال من پروژه پاياني رشته كامپيوتر كه مالتي مديا باشه رو كمتر از 100 تومن نمي‌گيرم…البته بازم بايد ديد كه حجم كر چقدر ه…
ولي براي پروژه‌هاي درسي ، كه غالبا سي دي هاي آموزشي هستن قيمت‌ها زير 50 هستن…به نظز من اگه كارت خوشكل و كارا باشه و خوب كار كنه با آموزش 45 خوبه…البته با فرض اينكه خودشون ويدئو ها رو ضبط كرده باشن…

موفق باشيد…!

تا بعد…!

من گفتم:

کلا همون طور که splinter cell هم گفت قشر دانشجو حاضر به پرداخت هزینه واقعی کار نیست. ممکن هست یک پروژه تجاری مولتی مدیا در حدود 400000 تومن ارزش داشته باشه ولی شما با دریافت مثلا 100000 تومن انجامش بدی. پس برای قشر دانشجو خواه ناخواه قیمت میاد پایین.

از طرف دیگه باید به نوع خدماتی که داده میشه دقت کرد و قیمت داد. اگر مشتری نیاز به داکیومنت ، آموزش و صرف وقت ( منهای وقت تولید خود پروژه) داشته باشه باید قیمت رو کمی بالا برد. به راحتی زیر بار پروژه هایی که نیاز به داکیومنت و آموزش دارن نباید رفت.

مسئله بعدی این هست که خیلی نباید مراعات دانشجویی ( مثلا دانشجو ) رو کرد که تکلیفش رو میده به اشخاصی دیگه و یا در حین انجام کار چیزی یاد نمیگیره و وانمود میکنه که مثلا اموزش های داده شده رو داره فرا میگیره. من با این قشر بی رحمانه برخورد می کنم و اگر هم زیادی اعتراض کردن می تونم ساعت ها براشون حرف بزنم. همون طوری که فردی که تکالیفش رو میده دیگران پیش خودش فکر میکنه زرنگ هست باید یه جایی گیر بیفته. البته ما در مقامی هم نیستیم که بخایم کلاس اخلاق برگزار کنیم برای مشتری. چون مشتری دانسته اقدام به سفارش پروژه کرده. نهایتا اینکه در برخورد با قشر راحت طلب نباید اغماض کرد و گفت که طرف قشر دانشجو هست. اما اگر احساس کردین که با شخصی روبرو هستین که مستعد هست باهاش به خوبی کنار بیاین.

رنج پروژه های دانشگاهی تا مقطع کارشناسی بین 50 تا 100 هزار تومن نوسان داره.

شما چی میگی؟

4 دیدگاه دربارهٔ «یک دیالوگ، کمی اندیشه و تامل»

  1. با سلام!
    از این ور ها رد میشدم دیدم نظرات ما رو هم قابل درج دونستی خواستم تکمیلش کنم و بگم که اونجا منظور من از واژه دانشجو کسی بود که به معنای واقعی به دنبال علم و دانش هست!یا لا اقل ظاهرش اینطور نشون میده! و صد البته با به ظاهر دانشجویانی که فقط به جیب بابا جون مینازند و همه چیز رو قابل خرید و فروش میدونند چنین برخوردی اصلا صحیح نیست.ولی در قبال دانشجویی که به خاطر مسائل و مشکلات اقتصادی و مخارج نحصیل قادر به پرداخت هزینه واقعی پروژه نیست بهتره این فورجه رو ما بهش بدیم.

    پ.ن—-

    ضمناً این تیتر سایتت رو ( یادداشت های یه نفر که بعدا یه کسی میشه! )عوض کن داداش حامد چون تو الانش هم واسه ما استادی!
    خوشحال میشم سری به ما بزنی!

  2. من که یه عمر پروژه دانشجویی انجام دادم در 99% موارد قیمتم زیر 50 تومان بود.
    به جز یه پروژه پایانی که 100 تومن گرفتم

    حالا نمیدونم من کم گرفتم یا نه، ولی به نظر خودم که بیشتر از این راه نداشت! 😉

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *