یک مثال برای POST کردن متغیرهای MMB

در مثالی که در ادامه قرار دادم شما با نحوه ارسال متغیرها از MMB به شیوه POST به وب سرور آشنا خواهید شد. این روزا با فراگیر شدن اینترنت برنامه های چند رسانه ای هم نیاز دارن که تا حدودی با اینترنت تعامل داشته باشند. یکی از نیازهایی که ممکن هست برای تولید کننده برنامه های مولتی مدیا پیش بیاد ارسال پارامتر ها و یا مقادیری به سوی سرور وب از طریق متد های GET و POST هست.

فرض کنیم که برنامه خودمون رو جوری تنظیم کردیم که نیاز به ثبت شدن از جانب کاربر نهایی داشته باشه و ما برای حفظ امنیت بیشتر مایل باشیم تا کاربر در ابتدای کار برنامه خودش رو ثبت کنه و این داده های ثبتی از طریق سایت وابسته به برنامه در بانک اطلاعاتی به منظور مقاصد مختلف درج بشه. خب طبیعتا یک سمت قضیه وب سرور و اون کدی که باید اطلاعات واصله از برنامه رو پردازش کنه وجود داره و سمت دیگه برنامه ای که کاربر جلوی روی خودش می بینه. حالا باید شرایطی فراهم بشه که برنامه چند رسانه ای به زبانی که کد واقع در سرور اون رو میفهمه براش مقادیر رو ارسال کنه. یکی از راه های ارسال مقادیر به برنامه های وب استفاده از متد های GET و POST هست که در HTML با اون آشنا هستیم. همون طور که می دونید متد GET از امنیت خوبی برای ارسال مقادیر برخوردار نیست و در نتیجه باید از متد POST استفاده بشه. اما مشکل اینجاست که MMB به طور ذاتی هیچ دستوراتی برای ارسال مقادیر به این شیوه ها به وب سرور و یا بهره گیری از HEADER ها نداره.

اما با یه ترفند جالب و با بهره گیری از شی HTML Browser برنامه MMB میشه به این هدف رسید. این تکنیک در مثالی که در ادامه لینکش قرار داده شده نشون داده شده. برای دیدن نمونه نیاز به آخرین نسخه MMB یعنی 4.9.8.13 دارین.

دریافت مثال

2 دیدگاه دربارهٔ «یک مثال برای POST کردن متغیرهای MMB»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *