اردیبهشت 1387

قبرستان ویدئوها!

خیال کردین فقط توی ایران سانسور هست؟ نه خیر جانم اون ور آب هم سانسور هست اما به شکلی متفاوت. حتما همه شما به سایت محبوب اشتراک ویدئو ها یعنی YouTube سر زدین. در روزهای ابتدایی که این سرویس راه اندازی شده بود همه به به و چه چه می کردن تا اینکه زمان گذشت و صدای خیلی ها از جمله تولید کنندگان آثار صوتی و تصویری و در یک کلام مالکان آثار مشمول حقوق کپی رایت در اومد. این شد که دست اندرکاران سایت YouTube تصمیم گرفتن که با به اشتراک گذاشتن ویدئوهایی که مشمول قوانین کپی رایت هست مبارزه کنند و مانع این امر بشن. بدین ترتیب YouTube به محض مشاهده نقض حقوق مولفین از جانب کاربران سایت اقدام به حذف ویدئو های درج شده می کنه.

خب تا اینجای کار که چیزه مهمی نبود. قسمت جالب قضیه اینجاست که سایتی اخیرا به نام  YouTomb توسط برو بکس دانشگاه MIT آمریکا راه اندازی شده که لیستی از این ویدئوهای حذف شده به همراه توضیحی مختصر از جانب شخص منتشر کننده در دفاع از عملش تهیه و یا توضیحی الحاقی از جانب اداره کنندگان سایت نگهداری میشه. البته باید گفت که تنها عکس و یه توضیح از ویدئوها قابل دسترسی هست و مشاهده ویدئو حذف شده امکان پذیر نیست. بدین ترتیب قبرستونی ( یا به تعبیری آرامگاه) از ویدئو های ممنوعه تولید میشه که هر چی بزرگتر و بالا و بلند تر باشه صاحبانش آثار رو خوشحال تر خواهد کرد. صاحبانی همچون کمپانی برادران وارنر و …

قبرستان ویدئوها! بیشتر بخوانید »

ای وای، باید هرچه زودتر شلوارم رو بپوشم!

یکی از مزایایی که آزاد کاری و بالاخص کار در خونه داره این هست که شما مجبور نیستید هر روز لباس های رسمی و بعضا غیر راحت بپوشین. میتونین با یک پیجامه یا همون لباسی که توی خونه باهاش راحت ترین بشینین و کارتون رو انجام بدین. خیلی راحت و آسوده میتونین لم بدین و به کارتون تمرکز کنین.

اما این یه طرف قضیه هست و مواقعی پیش میاد که این راحتی کمی باعث حالگیری میشه. شایع ترین نوع از این دست حالگیری ها وقتی هست که شما باید میزبان کسی باشید و ملاقاتش کنید. بدتر از اون این هست که این ملاقات کاری هم باشه و شما بخواین با زیر شلواری به ملاقات مشتری برین! اما جای تعجب نداره. این اتفاق واقعی هست و حتی برای خود من هم بارها پیش اومده. حتی همین الان که دارم برای شما می نویسم در حدود 45 دقیقه دیگه میزبان یک شاگرد خصوصی خواهم بود که باید حواسم باشه که به موقع لباس مناسبی بپوشم.

کامیک استریپی هم که امروز انتخاب کردم گویای همین مطلب هست. در بخش اول آزاد کار رو می بینیم که با خوشحالی و فراق بال داره از طرف مقابلش دعوت میکنه که بیاد پیشش. چند دقیقه ای میگذره و آزاد کار ما با پنجول های گربه خونگیش یهو حواسش به بندش و اینکه لباس مناسبی تنش نیست جلب میشه و با عجله و فریاد زنان میره که لباسی مناسب بپوشه.

پس اگه آزاد کار فراموشکاری هستین توصیه میکنم که توی خونه همیشه یه لباس مناسب بپوشین، مثلا کت و شلوار بپوشین ( lol).

ای وای، باید هرچه زودتر شلوارم رو بپوشم! بیشتر بخوانید »

قول میدم که دیگه کارجدیدی رو قبول نکنم!

این جمله ای هست که ممکن هست خیلی از آزاد کار ها از جمله خود من بارها به زبون آورده باشن. به دلیل حاشیه امنیت پایینی که بعضی اوقات از لحاظ داشتن مشتری و درآمد زایی گریبان آزاد کار ها رو می گیره، همیشه ترسی توی دل اونها هست که مبادا سفارش کاری جدیدی از جانب مشتری سر نرسه و با مشکلات مالی مواجه بشم. در واقع اکثر آزاد کارها برخلاف مدل های سنتی که در اون افراد از حقوق و مزایای ثابتی برخوردار هستند، نمی تونن اطمینان خاطری بابت کسب در آمد داشته باشن که همین امر برای اون ها استرس زا میشه و باعث میشه که همیشه تشنه دریافت سفارشی جدید باشن. همه آزاد کارها روزهایی رو تجربه کردن که هیچ سفارش قابل توجهی دریافت نکردن و در حسرتش موندن و پیش خودشون روزهای پررونقی رو تجسم کردن. اما دیری نمیگذره که یه دفعه سیل سفارشات از این ور و اون ور سرازیر میشه و آزادکار رو بر سر چند راهی قرار میده. خاطره تلخ گذشته و ترس از آینده باعث میشه که آزاد کار چند سفارش کار رو با هم قبول کنه و فشار مضاعفی رو بر دوش خودش چه از لحاظ روحی و چه از لحاظ جسمی تحمیل کنه که خود من بارها برام این حالت پیش اومده. البته چنین عواملی نباید باعث بشه که روحیه آزاد کاری از بین بره. چرا که نقاط قوت بسیاری هم در این حوضه نهفته هست که به مرور اون ها رو هم مطرح خواهم کرد.

داستان امروز کامیک استریپ ما هم درباره همین موضوع هست و قصد داره تا پریشان حالی آزادکارها رو در چنین حالاتی به تصویر بکشه. همون طور که مشخص هست در تصویر ابتدایی یک آزاد کار رو می بینیم که در حال گلایه کردن از شرایط هست و میگه “من دیگه نمیتونم پروژه های بیشتری رو قبول کنم. داغون شدم” . در قسمت بعدی دختری که مخاطب اون هست به اون متذکر میشه که ” تو قبلا هم این حرف رو زدی” و با کنایه ازش می پرسه که “امروز چند تا کار جدید گرفتی؟”

در نهایت در بخش آخر فرد آزاد کار با بی حوصلگی و خستگی میگه ” امروز سه تا کار جدید گرفتم، اما بعد از این قول میدم که دیگه کار جدیدی رو قبول نکنم” . این گفته که برای دختره تکراری و نخ نما شده اون ( دختره ) رو مجبور میکنه تا از سر دلسوزی هم که شده به آزاد کار بگه که “مجبورت میکنم کمی استراحت کنی…”

قول میدم که دیگه کارجدیدی رو قبول نکنم! بیشتر بخوانید »

ساختن فونت به صورت آنلاین بدون نیاز به هیچ برنامه ای!

این روزها مدام شاهد ظهور ابزارهای آنلاین و سرویس های جور وا جور هستیم که رنگ و بویی دیگه به وب تزریق میکنند و تجربه ای جدید رو برای کاربران رقم می زنن. یکی دیگر از این ابزارهای نو ظهور ابزار FontStruct هست که واقعا کار آمد طراحی شده و شایسته تحسین هست. معماری این سرویس بر پایه تکنولوژی Flash بنا شده و از این حیث باعث شده که توسعه دهندگانش انعطاف زیادی در ارائه ویژگی های مورد نیاز داشته باشن. مثل اغلب ابزارهای تحت وب این ابزار هم به رایگان در دسترس هست و افراد فعلا بدون هیچ دغدغه ای میتونن ازش استفاده کنن.

این ابزار یک ویرایشگر مطلوب و در عین حال کارا در اختیار کاربران قرار می ده تا اون ها به راحتی به تولید فونت های خودشون از نوع TrueType بپردازن و در صورتی هم که مایل بودن اون رو با سایرین به اشتراک با مجوز Creative Common بگذارن و اون رو در گالری ویژه ای که برای این کار تدارک دیده شده قرار بدن. برای نشر هرچه بیشتر این سرویس و محبوب تر شدنش ، توسعه دهندگان اون ابزارکی ( Widget ) رو تدارک دیدن تا افراد به آسانی بتونن ساخته هاشون رو در وبلاگ ها و سایت هاشون در معرض دید عموم قرار بدن.

تنها لازمه استفاده از این سرویس ایجاد یک حساب کاربری رایگان هست که تنها یک دقیقه وقت نیاز داره. من که از کار با این ابزار لذت بردم و البته یه چیزایی هم ساختم که روم نشد اون ها رو به اشتراک بذارم.

برای رفتن به سایت FontStruct کلیک کنید.

ساختن فونت به صورت آنلاین بدون نیاز به هیچ برنامه ای! بیشتر بخوانید »

GUI Design Studio ابزاری برای طراحی رابط کاربری برنامه ها

برنامه نویسی یکی از پردرآمدترین مشاغلی می باشد که امروزه بسیاری از افراد به آن مشغول می باشند. برنامه نویسان حرفه ای ماهیانه درآمد مناسبی را برای امورگذران زندگی خود از همین راه کسب می کنند. زبان های برنامه نویسی مختلف همانند C , VisualBasic , Delphi , perl و یا زبان های برنامه نویسی وب مثل PHP و یا ASP.net که مورد استفاده طراحان وب می باشد ، همگی به برنامه نویس توانایی هایی را می دهد که در زمینه کاری برنامه نویسی خود دارای ویژگی هایی می باشد. بسیاری از کاربرانی که قصد دارند تا برنامه نویسی را فرا گیرند بیشتر از زبان های برنامه نویسی شیء گرا همانند VisualBasic استفاده می کنند. بسیاری از وب سایت های موجود در اینترنت نیز با در اختیار قرار دادن سورس کدهای مربوط به زبان های برنامه نویسی مختلف به کاربران مبتدی در این زمینه یاری می رسانند.

در این مطلب نرم افزاری را برای کاربرانی که در سطح مبتدی برنامه نویسی می باشند معرفی می کنیم.

GUI Design Studio نام نرم افزاری می باشد که به کمک آن کاربران قادر به طراحی شکل و فرم برنامه و کدنویسی آسان می باشند. عناصر ساخت برنامه به صورت کاملا گرافیکی در اختیار کاربران می باشد و بدون کدنویسی می توانند بسیاری از امکانات را بر روی برنامه خود قرار دهند. ساخت پروژه ها ، ساخت برنامه های به همراه درج مشخصات آن ها ، چگونگی ساخت روند یک برنامه و مسیر طراحی و برنامه نویسی و … از امکانات این نرم افزار می باشد. با استفاده از این نرم افزار در کنار زبان های برنامه نویسی مختلف برنامه نویسان مبتدی راحتتر قادر به حل مشکلات خود خواهند بود. این نرم افزار محصولی از شرکت Caretta Software می باشد.

سایت سازنده : Ceretta Software

منبع : P30World.com

GUI Design Studio ابزاری برای طراحی رابط کاربری برنامه ها بیشتر بخوانید »