پارسکدرز بستری مناسب برای قراردادهای مطمئن

آقای رئیس نیاز به یک CRM برای شرکت خود داشت. پس از پرس و جو و مشورت با همه دوستان و آشنایان برنامه نویس و آشنا با کامپیوتر به این نتیجه رسید که پروژه CRM خود را به شرکت آقای مهندس بسپارد. پس از جلسه و به توافق رسیدن بر سر نیازمندی‌ها و بخش‌های مختلف پروژه، این نیاز پیش آمد که کلیه صحبت ها و نتایج آن جلسه در قالب یک فایل قرارداد نوشته شود و قیمت توافق شده، پشتیبانی مورد درخواست و …. را به آن اضافه گردد.

پس از عقد قرار داد و فاز بندی کردن پروژه قرار بر این شد که مبلغی از قرارداد به عنوان پیش پرداخت به آن شرکت برنامه نویسی مورد نظر پرداخت شود و پس از به پایان رسیدن هر فاز و تست آن، مبلغ قرارداد شده برای آن فاز پرداخت شود.

شب بعد از عقد قرارداد آقای ریاست منش با خود فکر کرد: “درسته که این آقای مهندس بسیار حاذق است و درستکاری و …. او زبان زد خاص و عام است. اما کجا معلوم که تغییر رویه نداده باشد و پس از دریافت مبلغ پیش پرداخت کار را به موقع تحویل ندهد یا بر اساس توافق عمل نکند.”

بنابرین با مهندس تماس گرفت و گفت مبلغی به عنوان پیش پرداخت پرداخت نمی کند و آن مبلغ بر روی فاز ها تقسیم خواهد کرد.

پس از قطع تماس تلفنی آقای مهندس با خود فکر کرد: “این آقا هنوز پروژه شروع نشده دارد قرارداد را زیر پا می‌گذارد! اگر پس از دریافت فاز اول از پرداخت پول سر باز زد، با زمان هدر رفته خودم و کارمندانم چه کنم؟ حقوق آن‎ها را چطور بپردازم؟ از کجا معلوم که حتی در صورت به پایان رساندن کار و دریافت فاز ها مانند اکثر خریداران شروع به اضافه کردن بخش‌های دیگر نکند؟”

صحنه راه رفتن در دادگاه و درگیری ها و دوندگی ها جلوی چشم آقای مهندس ظاهر شد. هر دو طرف تصمیم گرفتند که عطای این کار را به لقایش ببخشند و از انجام پروژه منصرف شدند.

breach

خوشبختانه سایت پارسکدرز برای حل چنین مشکلاتی راه حل‌های ویژه‌ای دارد.

کلیه‌ی مکالمات در بخش پیام‌ها ثبت می‌شود

زمانی که در قسمت پیام‌های پارسکدرز با هم صحبت می‌کنید کلیه ی پیام های رد و بدل شده ثبت می شوند. بنابرین در هر مرحله ای از پروژه می توانید دوباره به آنها رجوع کنید. به علاوه می‌توانید هر کدام از پیام‌های دلخواهتان را – مانند اطلاعات خاصی که ممکن است در حین انجام پروژه به آن نیاز داشته باشید را سنجاق(شاخص) کنید.

بنابرین کلیه ی جزییات پروژه واضح، مشخص و قابل استناد است. با این کار درصد نگرانی خریدار نسبت به انجام نشدن بخشی ازکار کاهش محسوسی خواهد داشت. دیگر نیازی نیست که مجری نگران اضافه شدن بخش‌های اضافی به کار باشد.
پی نوشت: بهتر است که پس از توافق کلیه ی موارد را در یک پیام ذکرکنید تا در صورت نیاز به بررسی کار طرفین راحت تر باشد و نیازی به مطالعه مجدد پیام‌ها جود نداشته باشد.

سیستم گروگذاری وجه امنیت مالی طرفین را تضمین می‌کند

پس از اینکه خریدار و مجری بر سر جزئیات کار و مبلغ با یکدیگر به توافق رسیدند و پیش از شروع کار، خریدار باید پیشنهاد قیمتی که از طرف مجری ارسال شده است را بپذیرد و کل وجه را گروگذاری کند. گروگذاری به این معنی است که خریدار وجه توافق شده را به حساب پارسکدرز واریز می‌کند و وجه تا به اتمام رسیدن کار نزد پارسکدرز باقی می‌ماند. البته اگر توافق به صورت فاز به فاز باشد خریدار می تواند پس از دریافت هر فاز از پروژه درصد مربوط به آن فاز را برای مجری آزاد کند.

به علاوه این اطمینان برای مجری حاصل می‌شود که پس از به پایان رساندن صحیح کار وجه را دریافت خواهد کرد. از طرف دیگر اگر خریدار از روند انجام پروژه راضی نباشد یا مجری از انجام کار انصراف دهد هزینه ای به مجری پرداخت نشده است که خریدار نگران باز پس گیری آن باشد. مگر هزینه‌ی فازهایی که به صورت کامل به پایان رسیده و هزینه آن آزاد شده است. این یعنی یک معامله مطمئن تر از قبل برای مجری و خریدار.

توجه کنید که ما لزوما از یک پروژه چند ده میلیونی صحبت نمی کنیم. ما به نیازهای روزمره ی کارفرمایانی اشاره داریم که برای بسیاری از آنها تضمینی برای انجام صحیح کار وجود ندارد و رسیدگی حقوقی به اختلافات حاصله بسیار هزینه بر است.

بخش داوری/ مشاوره/ وساطت، اختلافات را بررسی می‌کند و رای صادر می‌کند

یکی دیگر از بخش های سایت پارسکدرز بخش داوری/ مشاوره/ وساطت است. وظیفه این بخش این است که اگر طرفین در هر زمان در حین انجام پروژه به اختلاف بر خوردند یا نیاز به راهنمایی یا کمک داشتند میتوانند از تیم داوری پارسکدرز کمک بگیرند. تیم داوری پارسکدرز بر اساس پیام های شما، بخش هایی از پروژه که تا آن زمان تحویل داده شده، میزان وجهی که تا آن زمان برای مجری آزاد شده است و صحبت‌های طرفین در بخش داوری تصمیم گیری می‌کند و رای خود را صادر می‌کند و دیگر نیازی نیست که برای حل اختلافات پله های دادگاه و مجامع حل اختلاف را بالا و پایین بروید.

اگر تجربه پیگیری یک پرونده در مجامع حقوقی را داشته باشید به اهمیت این ویژگی بیش از پیش پی خواهید برد.

پارسکدرز نماد اعتماد دو ستاره دارد

طبق مطالعات انجام شده تائید کسب و کار اینترنتی توسط یك موسسه و مركز ثالث ، بیشترین تاثیر در مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کار اینترنتی را دارد . در این حالت خریدار از محفوظ ماندن اطلاعات خود احساس امنیت بیشتری دارد و اگر از اطلاعات شخصی وی سوء استفاده شود، می تواند برای شكایت از کسب و کار اینترنتی متخلف به مراجع قانونی مراجعه نماید.

ENamad-Namad-etemad-electronic-Index-way2pay-93-03-12

در ایران مركز توسعه تجارت الكترونیكی مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الكترونیكی به کسب و کارهای اینترنتی را برعهده دارد.

اعطای نماد اعتماد الكترونیكی برای وب‌سایت های تجاری با هدف قانونمند كردن و چارچوب دهی به فعالیت کسب و کارهای اینترنتی در حال انجام می باشد.

حال دو راه حل برای پروژه CRM آقای رئیس وجود دارد. می‌تواند پروژه خود را در پارسکدرز تعریف کند و از میان مجریان مجری مورد نظر را انتخاب کند. یا از آقای مهندس درخواست کند که پروژه را در بستر پارسکدرز انجام دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *