خبر خوب:از این پس اینترنت اکسپلورر به صورت خودکار آپدیت خواهد شد!

بنا به اعلام مایکروسافت از این پس سیاست ارتقا خودکار مرورگر اینترنت اکسپلورر اجرا خواهد شد تا به این ترتیب مشکلات ناشی از استفاده از نسخه های منسوخ و مشکل دار این مرورگر به حداقل برسه.

در حال حاضر بخش آپدیت ویندوز تنها باعث نصب وصله های امنیتی وارتقا های جزئی در مرورگر اینترنت اکسپلورر کاربران میشه و کابران می بایست برای بهره مندی از نسخه های جدید تر این مرورگر اقدام به ارتقا دستی اون کنن.

این خبر در حالی اعلام میشه که سال هاس طراحان وب از حضور نسخه های قدیمی و مشکل دار اینترنت اکسپلورر همچون نسخه 6 و 7 رنج می برند که همین مسئله باعث کندی در نرخ رشد وب به لحاظ بهره مندی از تکنیک ها و تکنولوژی های جدید طراحی می شد. در یک کلام نسخه های  قدیمی این مرورگر کابوس هر طراح وبی به شمار می رن.

به نقل از وبلاگ اختصاصی مرورگر اینترنت اکسپلورر اون دسته از کاربرانی که ویژگی ارتقا خودکار ( Automatic Update) ویندوز خودشون رو فعال کردن از این بخش شاهد ارتقا خودکار مرورگر خودشون خواهند بود. این روند که در ویندوز های ایکس پی، ویستا و 7 اجرا خواهد شد بدون تغییر تنظیمات فعلی به تدریج سبب ارتقا نسخه مرورگر کاربران به نسخه جدید خواهد شد. این امر در ویندوز اکس پی سبب ارتقا نسخه مرورگر به 8 و در ویندوزهای جدیدتر به آخرین نسخه موجود خواهد شد.

اما با این حال امکان جلوگیری از این تغییرات خودکار بری افراد و سازمان ها مهیا خواهد بود به نحوی که این رویه ارتقا توسط افراد قابل تغییر بوده و میشه ارتقا های صورت پذیرفته رو به عقب تر باز گردوند.

در حال حاضر بنا به آمارهای موجود و به دلیل بهره گیری بیشتر مردم جهان از سیستم عامل ویندوز، مرورگر اینترنت اکسپلورر بیشترین سهم بازار مرورگرها رو به خود اختصاص داده و همین امر رشد فنی فضای وب و امنیت اون رو به مخاطره انداخته.

قابل ذکر هست که ویژگی ارتقا خودکار تقریبا در تمامی مرورگرهای مطرح امروزی تعبیه شده و مایکروسافت اخیرا به فکر پیاده سازی این ویژگی در مرورگر خودش افتاده که به هر حال جای امیدواری داره تا هر چه سریعتر از شر نسخه های قدیمی این مرورگر خلاص بشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *