قبل و بعد از تهیه سرویس ADSL

استفاده از سرویس ADSL هم خوبی داره و هم بدی. خوبی هاش رو که همه ما می تونیم تصور کنیم جز یکیش که حدسشم نمیتونی بزنی که آخر داستان برات میگم که چی هست. اما بدی هاش رو من دوست دارم در چند کلمه ای براتون یادآوری کنم تا یه کار خوب کرده باشم!

قبل از تهیه سرویس ADSL

معمولا بیشتر افراد قبل از تهیه سرویس ADSL بیشتر خوشحال هستن تا ناراحت که طبیعی هم هست. اما من میخام کمی از تجربیات تلخ و شیرینم رو برای دوستانی که در شرف تهیه سرویس ADSL هستن به زبان ساده بیان کنم تا به حفظ سلامتی روحی اون ها کمکی کرده باشم.

  • عمدتا افراد قبل از انتخاب سرویس دهنده خودشون اول به بهای سرویس توجه می کنن و بعد به سایر موارد که خب طبیعی هم هست. اما این اولویت در توجه برخی از عوامل مهم رو پشت خودش مخفی می کنه. یکی از این عوامل کیفیت پشتیبانی سرویس دهنده و خدمات پشتیبانی هست. همیشه نباید باعث بشه که بهای اندک سرویس دهنده اون رو در مکان اول انتخاب شما قرار بده. آیا به بعد از شروع استفاده و مشکلات احتمالی و رفع اون ها فکر کردید؟ آیا می دونید که در صورت بروز مشکل و عدم رضایت شما بین یک الی دو هفته باید در گیر تعویض سرویس دهنده خودتون باشید و هزینه نصب رو مجددا به سرویس دهنده جدید پرداخت کنید؟ آیا آگاه هستید که قیمت اندک باعث سرازیر شده کورکورانه افراد میشه و تجمع و تراکم بیش از حد ایجاد می کنه و پهنای باند شبکه سرویس دهنده رو کاهش میده و در نهایت به زبان عامیانه افت کیفیت رو به همراه میاره؟

  • یکی از مشکلات شایع در میان سرویس دهنده ها ناسازگاری مودم فعلی شما با سرویس های شرکت سرویس دهنده هست که ممکن هست در بلند مدت باعث مشکلاتی برای شما بشه. برخی از سرویس دهنده ها با برخی از مارک های موجود در بازار مشکلاتی دارند که علنا هم اون ها رو بیان نمی کنند و همین عامل باعث میشه که در هنگام تقاضای پشتیبانی از سوی شما از این کار سر باز بزنند و بیان کنند که سیاست های ما اجازه چنین کاری رو به ما نمیده! پس قبل از تهیه مودم و سرویس اینترنتی ADSL حتما مدل های مورد پشتیبانی سرویس دهنده مد نظر رو جویا بشید تا متضرر نشین. حالا حالتی رو تصور کنید که شما برای مدتی از سرویس دهنده X با مودم مدل Y استفاده کردید و بنا به دلایلی قصد تعویض سرویس دهنده خودتون رو دارید. اما با کمال بد شانسی متوجه می شید که سرویس دهنده جدید از مودم شما بنا به دلایل قبلی پشتیبانی نمیکنه و باید مودمی جدید تهیه کنید! اینجاست که نقطه جوش اعصاب شما رکورد می زنه و…

  • عامل تعیین کننده بعدی در انتخاب سرویس دهنده سرعت و کیفیت خطوط اونها و حجم دریافتی شما هست که باید بهش به خوبی توجه بشه. توی ایران بر خلاف سایر کشورهای دنیا سرویس ADSL به صورت محدود به فروش می رسه. بدین معنی که کاربر در طی زمان استفاده بیش از حد معینی بر مبنای واحد گیگا بایت نمی تونه دریافت و ارسال داشته باشه. به عنوان مثال سرویسی با سرعت دریافت ۱۲۸ کیلو بیت در ثانیه و با حجم دریافت ۲٫۵ گیگا بایت در ماه به شما اختصاص داده میشه. که شما تنها مجاز خواهید بود که تا سقف ۲٫۵ گیگا بایت دریافت و ارسال داده داشته باشید. حالا با این اوصاف سرویس دهنده ها با تغییر این فاکتور قیمت های متفاوتی رو به مشتری پیشنهاد می دن که بهترین کار در این مواقع این هست که تعادل بین حجم دریافتی و سرعت ارائه شده متناسب باشه. یکی از راه های تشخیص این تناسب بررسی قیمت و سرویس های سایر سرویس دهنده ها هست تا بشه نرم بازار منطقه رو به دست آورد. پس در نهایت با دیدن قیمت به نسبت پایین تر یک سرویس دهنده به دیگری به سرعت در انتخاب اون تصمیم گیری نکنید. در کنار این و علاوه بر هزینه سرویس دریافتی هزینه آبونمان مخابرات و ۳% بهای عوارض و مالیات بر قیمت اضاف شده و قیمت نهایی رو شکل می دهند. در همین زمینه برخی از شرکت ها قیمت نهایی خودشون رو با لحاظ کردن این دو فاکتور جدید اعلام می کنند و برخی در جدول های قیمت خود بدون احتساب این دو پارامتر قیمت رو اعلام می کنند که ممکن هست در نگاه اول خیلی کمتر از سایر سرویس دهنده ها بشه و مشتری رو تا آستانه عقد قرارداد بکشونه و همون موقع مشتری آگاه بشه که باید هزینه ای مازاد هم پرداخت کنه که این کار اصلا مطلوب نیست.

  • فاکتور مهم بعدی که خون به جیگر مردم کرده در شهر های بزرگ و سایر نقاط سیستم مخابراتی PCM هست که در این حالت شرکت ها از سرویس دهی بر این خطوط به دلایل فنی معذور خواهند بود. این مشکل بیشتر در مناطق با تراکم جمعیت بالا و نوساز همچون مجتمع های مسکونی آپارتمانی شایع هست که مخابرات به دلیل زیر ساخت ضعیف و حل مشکل مقطعی از روش PCM برای واگذاری خطوط تلفن ثابت استفاده می کنه. برای آگاه شدن از اینکه خط مورد نظر شما با سیستم ADSL سازگار هست یا خیر بهتر هست که با شرکت سرویس دهنده مورد نظر تماس گرفته و شماره خودتون رو اعلام کنید تا به شما اعلام کنند که سرویس دهی مقدور هست یا خیر.

  • از همه مورد های بالا که بگذریم یه مورد نسبتا مهم هست که گاها غفلت از اون باعث بروز مشکل میشه که هیچ کسی نمی تونه اون رو حل کنه! این مورد استاندارد به کار رفته در شبکه سرویس دهنده برای سرویس ADSL هست. در حال حاضر و بنا بر شواهد موجود دو نوع استاندارد ADSL در مناطق مختلف ایران ارائه می شود. سرویس ADSL و ADSL+2. خلاصه کلام اینکه این دو استاندارد دو فرق عمده با هم دارند. یکی  برد سرویس به لحاظ مسافت سرویس گیرنده تا مرکز مخابراتی و دیگری حداکثر سرعت سرویس. نکته حائز اهیمت برد شما از مرکز مخابراتی منطقه شماست که در صورت در نظر گرفته نشدن منجر به بروز مشکلاتی برای شما در سرویس و دریافت داده خواهد شد. بدین صورت که شما وقتی کیفیت و سرعت دریافتی دوستان و آشنایان خودتون رو با سرویس خودتون که از یک سرویس دهنده هم دریافت میشه مقایسه می کنید، با این واقعیت روبرو می شین که شما از کیفیت پایین تری بهره مند هستید. مثلا دلیلش این میتونه باشه که شما از سرویس دهنده ای با استاندارد ADSL استفاده می کنید و منزل شما در برد ۵٫۵ کیلومتری مرکز مخابراتی که بیشتر از حد مجاز استاندارد ADSL هست واقع شده. پس باید توجه داشته باشید که سرویس دهنده مد نظر از چه استانداردی پیروی می کنه و فاصله محل شما تا مرکز چقدر هست تا در حین استفاده دچار اختلال و مشکل نشین. این عامل رو سرویس دهنده ها به ندرت متذکر می شن و افراد هم اون طور که باید و شاید بهش توجه نمی کنند. جدول زیر برگرفته از سایت ویکی پدیا برای کسب اطلاعات بیشتر شما و مقایسه استاندارد ها در این قسمت برای شما درج شده. خاطر نشان می کنم که برد سرویس ADSL+2 هفت کیلومتر هست.

  • adsl_standards

  • سعی کنید در حین عقد قرار داد استفاده از سرویس مفاد قرار داد رو به دقت بخونید و یک نسخه کاملا مشابه هم از قرارداد فی مابین رو برای خودتون مهمور به مهر شرکت و امضای مسئولین امر داشته باشید. خیلی مسخره هست که در برخی از شرکت های نمایندگی سرویس دهنده ها تنها یک نسخه از قرار داد وجود داره و همون هم نزد شرکت نگهداری میشه و مشترک بدبخت هیچ سند رسمی ای در دست نخواهد داشت. بعد ها و اگر صبر ایوب داشتین و عمر نوح و خواستین در حین بروز مشکل به مراجع مرتبط شکایت کنید این سند به درد شما خواهد خورد.

  • با همه این اوصاف باید خاطر نشان کنم که پهنای باند دریافتی و حجم دریافتی خود شرکت های ندا ( PAP ) که وظیفه واگذاری سرویس های ADSL رو در کشور به عهده دارن به دلیل مشکلاتی در زیر ساخت و دولتی بودن اینترنت دریافتی و تک قطبی بودن اون دارای مشکلاتی هست که خود این شرکت ها با طرف بالاییشون مدام در حال سر و کله زدن هستند و همه مشکلات ناشی رو نباید به گردن شرکت های PAP از جمله نداگستر صبا، آریا رسانه تدبیر( شاتل)، پارس آنلاین و … انداخت.

بعد از تهیه سرویس ADSL و در حین استفاده

یک سری از مشکلات در حین استفاده از سرویس ADSL بروز می کنند که آگاهی از اون ها می تونه در حل مشکل احتمالا به شما کمک کنه که بنده بر اساس تجربیاتم اون ها رو برای شما به اختصار شرح می دم.

  • سیم کشی داخل منزل و یا محل دریافت سرویس یک عامل بسیار مهم و تعیین کننده در بهره گیری از سرویس ADSL هست که همیشه باید مد نظر شما قرار داشته باشه. شما باید همیشه از صحت سیم کشی داخلی و بی نقص بودن اون اطمینان حاصل کنید. در حقیقت وجود نقص در این مورد می تونه باعث اختلال در سرویس گیری شما بشه و به هنگام تماس گرفتن با بخش پشتبانی شرکت سرویس دهنده شما رو به بررسی این مورد وادار کنند. پس بهتر هست قبل از تماس با شرکت از این مورد اطمینان حاصل کنید تا در حین تماس با اعتماد به نفس و اطمینان بتونین مشکل رخ داده رو گزارش کنید. سعی کنید حتما از سیم های با کیفیت و حتی الامکان از یک سیم کش حرفه ای استفاده کنید تا عوامل حاشیه ای همچون میدان های مغناطیسی و ابزارهای ایجاد کننده نویز از مسیر سیم تلفن به دور باشند. چنانچه با رعایت این امر باز هم در حین استفاده با مشکلاتی همچون قطعی لینک ارتباطی برخورد کردین بهتر هست ابتدا تمام دستگاه هایی رو که از خط تلفن استفاده می کنند از خط جدا کرده و مودم خودتون رو مستقیما به ورودی اصلی سیم تلفن که از کوچه و یا خیابان وارد محل شما شده متصل کنید و نتیجه رو چک کنید. اگر باز هم مشکل بروز کرد مطمئن باشید که مشکل از شما نیست و باید با بخش پشتیبانی سرویس دهنده تماس برقرار کنید که صمیمانه براتون آرزوی موفقیت می کنم!

  • حتما سعی کنید Splitter و یا میکرو فیلتر مورد استفاده خودتون رو با مدلی دیگر به منظور تست جا یگزین کنید تا از بابت صحت این قطعه مهم هم اطمینان حاصل کنید. در خطوطی که دارای نویز هستند استفاده از مارک معتبر و مرغوب Splitter  بسیار تعیین کننده خواهد بود. ضمن اینکه باید برای اطمینان بیشتر مودم ADSL اولین دستگاهی باشه که بر سر خط تلفن گذاشته میشه. اگر اینطور نباشه احتمال مواجه شدن شما با مشکلات غیر مترقبه زیاد میشه. از طرفی سعی کنید که قبل از هر دستگاه دیگه همچون تلفن یک Splitter مرغوب نصب کنید تا اطمنیان و صحت کارکرد شبکه داخلی خودتون رو به نهایت خودش برسونین تا بازیچه گفته های بخش پشتبیانی شرکت ها نشین.

  • بنا به تجربه شخصی در حدود ۴۰% الی ۵۰% مواقع تماس با بخش پشتیبانی سرویس دهنده مشکل شما رو حل نخواهد کرد و شما رو با مشکل برای مدتی دست به گریبان خواهند گذاشت تا اینکه خودتون تدبیری جدی بکنید. بدین صورت که در ابتدای امر با سعی در ارائه راهکارهایی کلیشه ای و ساده اعم از چک کردن سیم ها و مودم اقدام به پاسخگویی می کنند، اما وقتی مشکل حل نشد شما رو با وعده وعید هایی واهی همچون “درحال بررسی مشکل هستیم…” تنها میذارن که خودتون باید دست به کار بشید. در عمده مواقع با وجود اینکه شما مشتری قدیمی به حساب میاید و دیگه سوالات و گفته های بخش پشتیبانی کذایی رو حفظ هستید باز هم شما رو بی اطلاع و آماتور فرض کرده و همون راهکارهای همیشگی رو همچون نوار ضبط شده به خورد شما خواهند داد. ما میدونیم که مشکلات ممکن هست مربوط به شبکه داخلی ما باشه، مربوط به شبکه مخابراتی باشه و یا از منبع و سرویس دهنده اصلی یعنی خود سرویس دهنده باشه. در صورتی که مشکل از ما باشه راهنمایی های دلسوزانه بخش پشتیبانی به همراه تلاش پیگیر خود ما احتمالا میتونه کارگشا باشه. اما اگر مشکل از ما نباشه اونوقت هست که قصه تازه شروع میشه. شما سعی دارین تا به اون ها بفهمونین که مشکل از شما نیست و از شبکه هست. بعد از کلی چونه زدن وقتی که قبول کردن مشکل از شبکه هست به شما وعده هایی میدن که در روزهای اول شاید شما رو امیدوار کنه. اما وقتی زمان بگذره، متوجه میشید که این مشکلات به صورت مکرر بروز میکنه  و گویا دردی مزمن هست. یکی از شایعترین مشکلات بار ترافیکی بیش از حد شبکه هست که در اوج ساعات مصرفی کام خیلی ها رو به واقع تلخ میکنه. وقتی هم که با بخش پشتیبانی تماس میگیرین و وانمود میکنین که همچین هم آماتور نیستین و سر رشته ای در چیزی که ادعاش رو میکنین دارین، کمی با صداقت بخش پشتیبانی مواجه میشین و خودشون اظهار میکنن که خود اون ها هم که نمایندگی هستن همین مشکل رو دارن. و اینجاس که دوزاری شما میفته که کار از ریشه خراب است. به اعتقاد من و تجربه حاصله من و دوستانم و شواهد بخش پشتیبانی فقط جوابگوی نیاز های بسیار ساده و پیش پا افتاده همچون تعویض رمز عبور و یا شارژ مجدد سرویس و توضیح چند مشکل ساده دیگه هست و در مواقعی که مشکلات حادی بروز میکنه بهتر هست به جای رجوع به بخش پشتیبانی خودتون وارد  عمل بشید و یا برید امامزاده و دخیل ببندید!

  • چنانچه احساس کردید که در حین استفاده از سرویس با کاهش سرعت محسوسی مواجه هستید حتما از ابزارهای موجود برای سنجش سرعت خودتون استفاده کنید. خوشبختانه ابزارهای آنلاین و غیر آنلاین زیادی برای این منظور وجود داره که می تونین ازش برای اطمینان از سرعت دریافتی و ارسالی خودتون استفاده کنید. یکی از این ابزارهای آنلاین سایت Speed Test هست و دیگری که برنامه ای دسکتاپ هست که Bandwidth Meter Pro نام  داره و ابزارهای سنجش خوبی در اختیار شما قرار می ده. بنابراین با استفاده از این ابزارها می تونین از صحت و سقم سرویس مورد استفاده آگاه بشید و در حین بروز مشکل با در دست داشتن این آمار و آگاهی کافی از میانگین سرعت خودتون با بخش پشتیبانی مذاکره کنید. البته باز هم در این صورت و علی رغم مجهز بودن شما به اطلاع کافی امکان پیچوندن شما توسط مسئولین پشتیبانی وجود داره. پس آگاه باشید. از همین مورد استفاده می کنم و خاطر نشان می کنم که پس از چندی و با بهره گیری از ابزارهای سنجش کیفیت سرعت شما به این مهم می رسید که با پرداخت بهای سرویس مورد نظر و میانگین سرعت دریافتی منطقی تر هست که به طور مداوم از چه سرویس استفاده کنید تا در نهایت هزینه ای منصفانه رو بپردازید. چرا که عدم توجه به این فاکتور و پرداخت هزینه بیشتر برای به اصطلاح دریافت سرعت بیشتر ممکن هست نتیجه ای در خور در بر نداشته باشه و شما عملا پول خودتون رو دور بریزید.

سخن آخر

یکی از خوبی های سرویس ADSL افزایش آستانه تحمل شما و صبورتر شدن شماست به حدی که ممکن هست رکورد صبر ایوب رو بشکنید که این مزیت میتونه یکی از کارکرد های مهم سرویس ADSL در ایران تلقی بشه. پس قبل از بهره گیری از سرویس ADSL سعی کنید بر روی بردباری خودتون کار کنید. هرچند اگر هم نکردید خود به خود صبور تر خواهید شد. این همان یک فایده مهمی بود که در ابتدای نوشته به اون پرداختم.

سخن دیگر اینکه دور از انصاف هست که بیان نکنم که عده ای (که در اقلیت هستند) کاملا از خدمات دریافتی سرویس دهنده ها راضی هستن و گویا اوضاع بر وفق مرادشون هست و اینطور نیست که صد در صد کاربران ناراضی باشند. اما به هر ترتیب تجربه چند بار استفاده از سرویس ADSL به زودی به شما نشان خواهد داد که حق با کدام دسته کاربران است. با ناراضی ها یا راضی ها ؟

مطلب قبلی در این زمینه:

ADSL رندانه، همراه با درد و خونریزی!

در همین رابطه:

نکته مهم قبل از خرید سرویس ADSL

مخابرات ماهی ۲۰۰۰ تومان از شما پول اضافه دریافت می کند

آنچه مشترکان از اینترنت پرسرعت باید بدانند

ادامه دارد…

تا کنون 57 نفر در مورد "قبل و بعد از تهیه سرویس ADSL" نظر داده اند

  1. ساسان

    من یه مشکلی که با ADSLم دارم اینه که یه سایت رو که باز میکنم بعد یه مدت دیگه دریافت اطلاعات ندارم و سایت کامل باز نمیشه! این اینترنت من با GoogleSyndiction هم مشکل داره و سایت هایی رو که از اون استفاده میکنن [تقریبا ۹۰% کل سایت ها!] کامل باز نمیشن!
    راستی مهمه اسپلیتر نزدیک به مودم باشه یا ورودی خط؟ مارک مودم رو کیفیت اینترنت هم تاثیر داره؟ جایی رو دیدی با TPLink مشکل داشته باشن؟ من از سرویس Shatel استفاده میکنم.

    پاسخ
    1. silvercover

      مشکل وقفه در دریافت اطلاعات در سرویس دهنده شاتل شایع هست و توسط کاربرا گزارش شده بارها. بنا بر پیگیری ها هنوز جواب درستی به کاربرا داده نشده و گفته شده که مشکل در حال بررسی هست!
      ضمن اینکه نزدیکی اسپیلیتر به مودم و … ملاک نیست. بله مارک مودم تاثیر نسبی بر روی کیفیت دریافتی داره. خصوصا وقتی که پای استاندارد هایی همچون ADSL و ADSL+2 به میان بیاد. خیر تا به حال ندیدم که جایی با مودمی که فرمودین مشکلی رو گزارش کنن.

      پاسخ
  2. sina

    نیت تبلیغ اگه نباشه ، من الان وارد سومین سالی شدم که از سپنتا ADSL میگیرم..تو این ۳ سال هیچ مشکلی
    نداشتم و سرعتم هیچ وقت از حد خودش پایین تر نیومده.هیچ محدودیت حجمی هم نداره.قیمتش تقریباً
    از اکثر سرویس ها بالاتره ولی به این مزایایی که گفتم میآرزه.به ازا هر ۱ ساعتی هم که مشکلی پیش بیاد
    ۱ روز به شارژ اضافه می کنند.

    پاسخ
  3. mehrdad

    سلام و ممنون از مطلب پر بار
    من هم حدود ۲ سال هست که با سپنتا کار میکنم و هیچوقت مشگل نداشتم. و از اول هم میدونستم که تقریبا از همه گرونتره.
    و راستش جز هر سه ماه یک بار که پول پرداخت میکنم اصلا با شرکت و بخش پشتیبانی کار ندارم. احترام به مشتری و جوائز و اینکه در ساعاتی که اینترنت قطع بوده و من اصلا خبر نداشتم هم حودشون با افزایش روز خبر میدن

    پاسخ
  4. 3dar4

    فقط سپنتا منم سال دومیه که دارم استفاده می کنم و خیلی راضیم
    پشتیبانیشم حرف نداره راستی کسانی که ۱۲۸ سپنت دارن سرعت دانلودشون چه قدره ؟ برای من ۱۵ هستش
    در ضمن از فوق العاده جامعتون ممنون

    پاسخ
  5. محمود

    لطفا راههای مختلف برای ارتباط از طریق ای دی اس ال را به ایمیلم ارسال فرمائید.تشکر مرا پذیرا باشید .محمود حسنوند کارمند بانک قرض الحسنه مهر ایران.

    پاسخ
  6. نوید

    من ۱۲۸ پارس آنلاینبرای دفتر کار و خونه دارم. سرعت دانلود در دفتر حدود ۲۵ و در منزل ۳۲ است. (تقریبا دو برابر مقدار نرمال سرویس ۱۲۸)

    پاسخ
  7. فرساد

    من از شاتل استفاده می کنم تقریبا ۱ سالی هست. خیلی راضی ام پشتتبانی شون هم خیلی خوبه . ۱۲۸ دارم با سرعت دانلود تقریبا ۱۸ 😉

    پاسخ
  8. silvercover

    @ali

    چشم حتما در نوشته ای دیگر به مشکلات مخابراتی و سایر مشکلات هم اشاره ای خواهم داشت.

    @محمود

    لطفا منظورتون رو واضح تر بفرمایین. منظور شما از راه های مختلف ارتباط از طریق ADSL چیست؟ نیاز شما دقیقا چیست؟

    پاسخ
  9. ارژنگ

    ممنون بابت مطلب مفیدتون.( همچنین بابت تصحیح لینک تست سرعت)
    من از اینترنت پارس استفاده میکنم .adsl 128 با سرعت دانلود تقریباً ۱۸٫ هیچ محدودیتی هم درکار نیست. تا حالا هم با سرویسشون مشکلی نداشتم. ولی شنیدم بعضی ISP ها محدودیتهایی برای مشتریان میذارن و بی انصافی میکنن.

    پاسخ
  10. محمود رضا

    آقایون و خانوم ها به عرضتون برسونم که صبا نت بهترین و بی نقص ترین و پر سرعت ترین آی اس پی ایران هست ۲ ساله از اونا تغذیه میشم قرار دادم ۲۵۶ هست ولی ۸۰% مواقع ۱ مگابیت کانکت هستم با سرعت دانلود ۱۲۰ و ۲۰% بقیه هم ۵۱۲ کیلو بیت کانکت هستم با سرعت دانلود ۶۴٫
    بعد از صبا سپنتا با شاتل رو قبول دارم

    پاسخ
  11. سیاوش مختاری

    سلام،

    من نزدیک به یک سال هست که مشترک صبا نت هستم و تقریبا ازش راضی نیستم. چون هر از چند گاهی یهو سیاست های قیمت گذاریش رو تغییر میده و کاربر ها رو در تنگ نا قرار میده. ضمن اینکه سایت پشتیبانی صبا نت هم اصلا مطلوب نیست و خیلی آماتوری هست.

    پاسخ
  12. مهران

    من سال پنجمه که از سپنتا سرویس می گیرم سرویسش عالی و مداومه و بجز سه چهاربار قطعی که در این پنجسال برای تمامی سرویس دهنده ها رخ داد مشکل قطع شدن نداشتم. گرانی اش را تایید می کنم ولی به این گرانی با سرویس خوبی که می دن راضیم. تقریبا ماهانه ۲۹۰۰۰ تومان بابت ۱۲۸ می گیرن.

    پاسخ
  13. دست نوشته / یاسر کمالی نژاد

    بنده ساکن کرج هستم و حدود ۱۰ ماهی هست که از یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت ADSL گرفتم.
    بسیار بسیار هم راضی هستم و تاحالا به جز یکی دو مورد بسیار کوچک به هیچ مشکلی برنخوردم. قیمتش هم واقعن عالیه. ۲۵۶ با حجم دوگیگ ۱۳۰۰۰ (هزینه آبونمان مخابرات و مالیات هم لحاظ شده)
    اسم نمی‌برم که تبلیغ نشه ولی اگر کسی از بچه های کرج خواست ADSL بگیره یا عوض کنه سرویس دهندش رو اگه دوست داشت بهم پی ام بده
    IM: Sundance_Moonlight

    پاسخ
  14. امین

    سلام
    جالب بود. خنده کردیم (یعنی خندیدیم :D)

    والا منم بعضی مواقع اذیت می شم ولی از پشتیبایشون و نه از کیفیت خدماتشون
    و این رو مدیون مرکز مخابراتی هستم که واقعا و خدا وکیلی خوب کار می کنه (عرب سرخی هستش) خدا خیرشون بده.
    مشکل من رو از PCM بودن خط تا تعوضی ISP از پارس آنلاین به آسیاتک حل کرده

    پاسخ
  15. 4f5h1n

    سلام به همه
    من از اصفهان و کاربر صبا نت هستم. کلا راضیم.
    مشکل هست ولی بعضی از امکانات فوق العاده باعث شده راضی باشم.
    نمونش همون سرعت دانلود ۱۲۰ الی ۱۵۰ هست که دارم تو اکثر ساعات…
    نزدیک به ۱ سال هست استفاده می کنم و دقیقا ۱۷۰ تا فیلم دانلود کردم… که فکر می کنم خود این رقم وسوسه انگیز باشه….
    پیشنهاد می کنم به هرکی اول راه هست صبا نت یا همون ندا گستر تست کنه…
    ممنون از اطلاعات مفید همگی

    پاسخ
  16. amir_speed65h@yahoo.com

    man razie raziyam faghat ye moshkel onam in ke vaghtii bagoogle ya har motore dige ey search mikonam roye harkodom az natayej ke click konam mire roye ye safhe ke filter shode ham hast va in moshkel to fire fox ham daram rahnamaeee mikham khaheshan

    پاسخ
    1. silvercover

      @amir_speed65h@yahoo.com

      تا اونجایی که من بررسی کردم مشکل فیلتر شدن نتایج در گوگل و غیره به خاطر OFF بودن تنظیم فیلتر کردن نتایج در عبارت جستجو هست. حالا چون سیستم فیلترینگ هم به این عبارت OFF ( به منزله ی نمایش نتایج حاوی پورن.وگ.رافی و امثالهم) حساس هست صفحه رو فیلتر می کنه و نمایش میده. بهترین کار این هست که وقتی وارد صفحه اصلی گوگل شدید بر روی لینک ترجیحات یا Preferences در کنار باکس جستجو کلیک کنید تا صفحه تنظیمات نمایان بشه. در ادامه گزینه Use strict filtering (Filter both explicit text and explicit images) رو انتخاب کنید و تنظیمات رو ذخیره کنید. حالا به جستجو بپردازید و بررسی کنید که آیا نتایج فیلتر میشن یا خیر؟

      تصویر زیر بخش مورد نظر رو نشون میده:

      پاسخ
  17. mehmadk

    مثل اینکه اون درصد قلیل راضی ها یکم بیشتر از ناراضی هاست
    البته این نکته رو اضافه کنم که زمان گرفتن اشتراک هم مهم است
    مثلا تو اوج تعطیلات یهو همه میخان بگیرن که بدترین موقع است
    خدا خیرشون بده تو این یه سال اشتراک سرعت زیر ۴۰ که نیومد هیچ بالاتر هم میرفت به هرحال من ماه اخرمه. انشاالله بعد از خدمت دوباره میگیرم:’)

    پاسخ
  18. مسعود

    با سلام و تبریک سال نو
    مطلب بسیار مفید و خواندنی بود من تشکر می کنم از این همه
    ذوق و سلیقه ای که در این نوشتار گوهربار بکار بردید.
    بنده مسعود هستم ولی چند وقته ایوب شدم.
    من از مشترکان لایزر هستم در همدان.
    اجازه بدید در مورد سرعت چیزی نگم که باعث خجالت واقعا.مشکل ما در مورد شارژ ماهیانه که گاهی وقتا بعد از پرداخت وجه سه هفته طول میکشه تا دوباره اتصال برقرار بشه
    ونمایندگی تهران رو مقصر می دونه و بالعکس.
    من یکسال و نیم که خون جیگر می خورم و به دوستان توصیه میکنم به جوونیشون رحم کنن و آلوده ADSL نشن که بسیار مهلک هست.
    پایدار باشید

    پاسخ
  19. آرش

    من جز اون عده ی کمی هستم که کاملا راضی هستند 🙂
    سرعتم کم نمیشه و قطعی خیلی کم دارم ( شاید ماهی یکبار )
    تنها مشکل اینه که به اینترنت معتاد شدم…

    پاسخ
  20. sina

    دست گذاشتی رو دل من
    ما دلمون خوشه اینترنت پر سرعت داریم تازه با ۱۲۸ به ما یک گیگ پهنای باند میدن! و هر اضافه گیگ ۸ هزار تومان

    … اون ۲ هزار تومان اضافه رو هم که مخابرات میخوره

    پاسخ
  21. aMiN

    واقعا خوب و بجا توضیح داده بودید.
    به نظر من همه کسانی که ADSL داشتند توی ایران اینگونه مشکلات رو تجربه کردند اما فکر نکنم کسی باشه که همه این مشکلات رو تجربه کرده باشه جز یکی از دوستان من به نام حامد!
    من که چند سالی صبا داشتم و راضی کننده نبود تصمیم دارم ISP رو عوض کنم!
    به نظر من همه کسانی که میان اینجا و می گن ما راضی هستیم علتش اینه که سرویسی بهتر از سرویس خودشون ندیدند و فکر می کنند آخر اینترنت الان تو خونشونه اگه همین آدمها برند چند جای درست و حسابی از اینترنت استفاده کنند اونوقت حرف دل تو رو بهتر درک می کنند.
    مرسی از مطلبی که نوشتی

    پاسخ
  22. عبدالعلی بحرینی

    باسلام تعجب میکنم والا ما استان بوشهرهستیم اولا تمام خطوط ای دی اس ال اینجا نامحدوده و بعدهم واقعا نمیدونم سرعت دانلود برای همه جا ایران اینقد مطلوبه ؟ خودتان هم میتونید ببینید این هم سایت شرکت مشهور خلیج فارس بوشهر http://www.khalijfarsonline.net برای نمونه بنده یکسال اول ۱۲۸ داشتم باسرعت دانلود ثابت ۳۵ و حتی گاه تا ۴۲ هم میرفته ام وازابتدای سال ۸۸ ۲۵۶ گرفته ام بازهم نامحدود و همین الان سرعت دانلودم ۵۷ میباشد و حتی تا ۹۶ افزایش داشته اینجوراهم نیست بستگی داره به اعتبار شرکت مربوطه و تعهد خدمات اعطایی ان – باتشکر- اگر کسی خواست ادعایم را ثابت کنم میتونم یوزرو پسوردم را بدم ازتو همین سایت شرکت میتونید از قسمت مشترکین چک کنید

    پاسخ
  23. عبدالعلی بحرینی

    راستی یادم رفت اینم بگم که حتی این شرکت خلیج فارس انلاین بوشهر بتمام یورزهاش اول امسال توعید یکماه رایگان شارژ کرد باهمون سرعت که هرکس داشت ازقبل و دیگری تعرفه های اونهاس که میتونین ببینید برای مثال ۱۲۸ نامحدود سرعت دانلود ۳۷ مبلغ ۳۷۰۰۰ هرارمیباشد

    پاسخ
  24. علي ولي

    ل لکن از برای همه ، سیاست اینها این است که مردم به اینترنت پرسرعت دسترسی
    نداشته باشند ، مردم هرچه آگاه تر باشد به ضرر اینهاست
    ا البته تذکر بجایی بود که دوستان اشاره کردند : ننجونه من سیده

    پاسخ
  25. سینا

    صبا نت دارم خوبه
    ولی الان که تاریخ ۷ مرداد ۸۸ هست دیگه کفرم از مخابرات و صبا نت درومده
    بیشتر به خاطر مخابرات.
    صبا نت هم چون user هاش زیاد شدن ریده شده تو سرعتش (گلاب به روتون)

    خطه تلفن ما از بس نو یــــــــز داره رو اعصابه

    برق تلفن باید بین ۴۵ تا ۶۰ ولت متغیر باشه ولی ما به ۹۰ هم میرسه تا همین الان تو مدت ۴ سال ۶ تا مودم سوخته تو اتاقم دارم که کفرم رو بالا آورده.

    راستی من شیراز هستم نه تو ده کوره ی بیقول آباد
    سر عمر یه شهر بزرگ ایران هست .

    پاسخ
  26. فرشاد

    با سلام
    ۱هفته ست Adsl ثبت نام کردم اما مشکلی که هست اینکه چراغ DSL مودم روشن نمی شه و بعد از مدتی از وصل شدن کانکشن با خطا روبرو می شه و چیزی Recive و Send نداره
    دلیل چیست ؟

    پاسخ
  27. فرشاد

    بله اومدند بررسی کردند اما مشکل حل نشد آخرشم گفتند طی دو سه روز آینده پیگیری میکنیم!
    مودم من D-Link-2520U بعد از روشن کردن مودم کانشن میاد بالا ولی بعد ازمدتی (۱min) یک علامت خطر میاد روی کانکشن و مقابل status مینویسه Limited or no connectivity ضمن اینکه چراغ Dsl و Internet روشن نمیشه و اینترنت فعال نیست.
    سیم تلفن هم بوق داره.
    ممکنه مشکل از ویندوز باشه؟
    لطفا راهنمایی کنید

    ممنون

    پاسخ
    1. silvercover

      فرشاد عزیز،

      – شما از چه سرویس دهنده ای خدمات می گیرید؟
      – آیا تا به حال تونستید با این سرویس دهنده به اینترنت وصل بشید؟
      – دقیقا کی این اتفاق رخ داد و قبلش شما چه می کردید؟

      پاسخ
  28. فرشاد

    از مخابرات
    خیر تازه گرفتم بعد از اینکه مودمو config شده ازمخابرات تحویل گرفتم وصلش کردم که با همان ارور فوق الذکر روبرو میشد

    پاسخ
  29. yasi

    سلام یه سوال داشتم. می خواستم بدونم چه مودمی رو تهیه کنم تا با شرکتهای دیگه کمترین مشکل رو داشته باشم؟
    tplink? d-link? یا … ؟
    منظور از رایانشانی همون ایمیله دیگه؟
    اگه می شه جوابش رو به ایمیلم بفرستید؟
    ya3rgm@gmail.com

    پاسخ
    1. silvercover

      از نظر بنده هر دو برند به خوبی جوابگو نیاز های هستن. منتها برخی از شرکت ها همچون شاتل به دلایلی نامعلوم کاربر رو به خرید مارک خاصی مجبور می کنند.

      پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *